Mik a költségek? | Hogyan lehet kiszámolni?Megbízhatóak-e az internetes kalkulátorok? | Lehet-e mentességet kérni?

 

Itt minden kérdésre választ talál!

 


 

Soron kívüli vizsgaidőpont kpm vizsga

 


 Külföldi autó, motor, gépjármű honosítás és forgalomba helyezés

 

Mennyibe kerül egy autó honosítása 2023-ban?

PÉLDÁKKAL!

 

 

  

honositas-koltsegei.jpg

Legutóbbi frissítés:

2023. október 3.


 

 

 

Hogyan kell kiszámolni külföldi autó honosítás költségeit?

 Hogy a legolcsóbb az autó honosítás?

 

Mennyibe kerül az autó honosítás ügyintézés?

 

Autó honosítás költség példák

 

 


 

 

Külföldi gépjármű honosítás

ORSZÁGSZERTE

 

 

 

Tejes körű honosítás

 

Teljes körű gépjármű ügyintézés

 


 

 

 

Hogyan kell kiszámolni?

MINDEN KÖLTSÉG

 

 
A SZÁMOLÁS LÉPÉSEI:

 

 

1. LÉPÉS:  Kell-e vámot fizetni, és ha igen mennyit?

 

2. LÉPÉS:  Kell-e ÁFA-t fizetni, és ha igen mennyit?

 

3. LÉPÉS:  Kell-e fizetni a származás-ellenőrzésért?

 

4. LÉPÉS:  Mennyibe fog kerülni a KPM vizsga?

 

5. LÉPÉS:  Mennyibe fog kerülni az eredetiségvizsgálat?

 

6. LÉPÉS:  Mennyi lesz a regisztrációs adó?

 

7. LÉPÉS:  Mennyi illetéket kell majd fizetni?

 

8. LÉPÉS:  Mennyit kell majd fizetni a magyar rendszámért?

 

9. LÉPÉS:  Mennyibe kerül a forgalmi engedély kiállítása?

 

10. LÉPÉS:  Mennyibe kerül a gépjármű törzskönyv kiállítása?

 

11. LÉPÉS:  Mennyi lesz a kötelező biztosítás éves díja?

 

12. LÉPÉS:  Kell-e fizetni a szállításért?

 

13. LÉPÉS:  Lesz-e szükség ideiglenes rendszámra és ha igen, mennyibe fog kerülni?

 

14. LÉPÉS:  Meg akarunk-e bízni valakit az ügyintézéssel, és ha igen, mennyit kell ezért fizetni?

 

 

 

A fenti tételeket mind össze kell adni, és ebből jön ki a  komplett, mindenre kiterjedő költségkalkuláció!

 


 

Külföldi jármű honosítása

FONTOS LINKEK

 

 

Külföldi gépjármű előélet lekérdezés alvázszám alapján

 

KPM vizsga, NKH vizsga, műszaki vizsga időpontfoglalás 

 

 


 

Hogy kell kiszámolni a honosítás költségeit?

MENNYIRE BONYOLULT?

Mennyibe kerül az autó honosítás?

Az első kérdés, hogy Európai Uniós tagállamból származik-e jármű!

 

VÁLASSZON! 

 

  EU  

 

 

  NEM EU  

 


 

Segítségképpen az EU tagállamok listája: Ausztria * Belgium Bulgária Ciprus * Csehország Dánia Észtország Finnország Franciaország Görögország Hollandia Horvátország Írország Lengyelország Lettország Litvánia Luxemburg Magyarország Málta Németország Olaszország Portugália Románia Spanyolország Svédország * Szlovákia Szlovénia

 


 

A végösszeg az alábbiak függvénye EU tagállamból származó autók esetén:

 

 

  • autó kora
  • autó teljesítménye
  • autó hengerűrtartalma
  • autó meghajtása
  • tulajdonszerzés módja (adásvétel, ajándékozás stb.)
  • rendelkezésre álló okmányok
  • külföldi műszaki vizsga érvényessége

 

A fenti tényezők a hatósági vizsgadíjak, regisztrációs adó, illetékek, és esetleges származás-ellenőrzés költségére mind hatással lehetnek!

A végösszeg megbízható, előzetes pontos kiszámítása nagy tapasztalattal rendelkező, kifejezetten külföldi gépjármű ügyintézésre szakosodott szakemberek révén számolható ki.



 

Honosítási költségek EU országból

ÉRVÉNYES A KÜLFÖLDI MŰSZAKI?

 

 

Mennyibe kerül a honosítás érvényes papírokkal?

 

 

Mennyibe kerül a honosítás lejárt papírokkal?

 

 

 


Mennyibe kerül a honosítás?

ÉRVÉNYES PAPÍROKKAL

 


KPM VIZSGA (HATÓSÁGI MŰSZAKI VIZSGÁLAT)
: 8.000 Ft (M1 kategória)

Feltétele: a külföldi műszaki vizsga érvényességének hazai elfogadtatása!

 

Időpontfoglalás KPM vizsgára

 

 

EREDETISÉGVIZSGÁLAT: 17.000 és 20.000 Ft között (M1 kategória)

  • személyautó 1400 cc alatt: 17.000 Ft 
  • személyautó 1401 cc és 2000 cc között: 18.500 Ft
  • személyautó 2001 cc felett: 20.000 Ft

Tipp: bizonyos esetekben az eredetvizsgát a KPM vizsga előtt kell elvégezni!

 

 Eredetvizsga eredetiségvizsgálat időpontfoglalás

 

 

REGISZTRÁCIÓS ADÓ: évjárat, meghajtás, emissziós besorolás és cc alapján 

 

Regisztációs adó kalkuláció kalkulátor

 

 

VAGYONSZERZÉSI ILLETÉK (átírási illeték):

  • Elektromos autók: 0 Ft 
  • Plug-in hibridek: 0 Ft 
  • 3 évnél fiatalabb járművek 40 kw alatt: 550 Ft/kW
  • 3 évnél fiatalabb járművek 41 kw és 80 kW között: 650 Ft/kW
  • 3 évnél fiatalabb járművek 81 kW és 120 kW között: 750 Ft/kW
  • 3 évnél fiatalabb járművek 121 kW felett: 850 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 40 kw alatt: 450 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 41 kw és 80 kW között: 550 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 81 kW és 120 kW között: 650 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 121 kW felett: 750 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek 40 kw alatt: 300 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek 41 kw és 80 kW között: 450 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek 81 kW és 120 kW között: 550 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek121 kW felett: 650 Ft/kW

Egyenesági rokonok, testvérek és házastársak közötti ajándékozás esetén mentesség igényelhető a vagyonszerzési illetékre vonatkozóan.

 

EGYÉB KÖTELEZŐ KÖLTSÉGEK:

  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

 

 

 

 


  

 

Mennyibe kerül a honosítás?

LEJÁRT PAPÍROKKAL

 


KPM VIZSGA (HATÓSÁGI MŰSZAKI VIZSGÁLAT)
: 33.290 Ft és 43.090 Ft között (M1 kategória)

  • elektromos személyautó: 33.290 Ft 
  • nem elektromos személyautó (beleértve hibrid is): 39.090 Ft
  • összkerékhajtás pótdíj: 4.100 Ft

 

Időpontfoglalás KPM vizsgára

 

 

EREDETISÉGVIZSGÁLAT: 17.000 és 20.000 Ft között (M1 kategória)

  • személyautó 1400 cc alatt: 17.000 Ft 
  • személyautó 1401 cc és 2000 cc között: 18.500 Ft
  • személyautó 2001 cc felett: 20.000 Ft

Tipp: bizonyos esetekben az eredetvizsgát a KPM vizsga előtt kell elvégezni!

 

 Eredetvizsga eredetiségvizsgálat időpontfoglalás

 

 

REGISZTRÁCIÓS ADÓ: évjárat, meghajtás, emissziós besorolás és cc alapján 

 

Regisztációs adó kalkuláció kalkulátor

 

 

VAGYONSZERZÉSI ILLETÉK (átírási illeték):

  • Elektromos autók: 0 Ft 
  • Plug-in hibridek: 0 Ft 
  • 3 évnél fiatalabb járművek 40 kw alatt: 550 Ft/kW
  • 3 évnél fiatalabb járművek 41 kw és 80 kW között: 650 Ft/kW
  • 3 évnél fiatalabb járművek 81 kW és 120 kW között: 750 Ft/kW
  • 3 évnél fiatalabb járművek 121 kW felett: 850 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 40 kw alatt: 450 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 41 kw és 80 kW között: 550 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 81 kW és 120 kW között: 650 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 121 kW felett: 750 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek 40 kw alatt: 300 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek 41 kw és 80 kW között: 450 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek 81 kW és 120 kW között: 550 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek121 kW felett: 650 Ft/kW

Egyenesági rokonok, testvérek és házastársak közötti ajándékozás esetén mentesség igényelhető a vagyonszerzési illetékre vonatkozóan.

 

EGYÉB KÖTELEZŐ KÖLTSÉGEK:

  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

 

 


 

KÖLTSÉGEK - NEM EU ORSZÁG

 

Származás-ellenőrzés:

  • 10.900 Ft

 

Vámügynöki díj:

  • nettó 50.000 Ft (kb.)

 

Importvám*:

  • személygépjárművek: szállítási költséggel növelt járműérték 10%-a
  • motorkerékpár: szállítási költséggel növelt járműérték 6%-a
  • hazatelepülő/betelepülő kritériumok teljesülése esetén: 0%

 

ÁFA*:

  • személygépjárművek: szállítási költséggel és importvámmal növelt járműérték 27%-a
  • motorkerékpár: szállítási költséggel és importvámmal növelt járműérték 27%-a
  • hazatelepülő/betelepülő kritériumok teljesülése esetén: 0%

 

Műszaki vizsga:

  • 8.000 Ft érvényes külföldi műszaki vizsgával
  • 39.090 Ft lejárt külföldi műszaki vizsgával
  • Összkerékhajtás pótdíj: 4.100 Ft

 

Eredetiségvizsgálat:

  • 1400 cc alatt: 17.000 Ft 
  • 1401 cc és 2000 cc között: 18.500 Ft
  • 2001 cc felett: 20.000 Ft

 

Regisztrációs adó:

  • Elektromos autók: 0 Ft 
  • Plug-in hibridek: 0 Ft
  • Egyéb (benzin, dízel, hibrid) személygépjárművek: első forgalomba helyezés, lökettérfogat és EURO besorolás alapján kerül kiszámításra

 

Vagyonszerzési (átírási) illeték:

  • Elektromos autók: 0 Ft 
  • Plug-in hibridek: 0 Ft 
  • 3 évnél fiatalabb járművek 40 kw alatt: 550 Ft/kW
  • 3 évnél fiatalabb járművek 41 kw és 80 kW között: 650 Ft/kW
  • 3 évnél fiatalabb járművek 81 kW és 120 kW között: 750 Ft/kW
  • 3 évnél fiatalabb járművek 121 kW felett: 850 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 40 kw alatt: 450 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 41 kw és 80 kW között: 550 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 81 kW és 120 kW között: 650 Ft/kW
  • 4 és 8 év közötti járművek 121 kW felett: 750 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek 40 kw alatt: 300 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek 41 kw és 80 kW között: 450 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek 81 kW és 120 kW között: 550 Ft/kW
  • 8 évnél idősebb járművek 121 kW felett: 650 Ft/kW

Egyenesági rokonok, testvérek és házastársak közötti ajándékozás esetén mentesség igényelhető a vagyonszerzési illetékre vonatkozóan.

 

Egyéb illetékek:

  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft (motorkerékpár esetén: 5.500 Ft)

 


 

 

Hogy a legolcsóbb...?

 AZ AUTÓ HAZASZÁLLÍTÁSA

 
GYŰJTŐTRÉLERES SZÁLLÍTÁS: külföldön vásárolt autó hazajuttatására általában a gyűjtőtréleres (visszfuvaros) szállítás a legolcsóbb. A gyűjtőtréler egy nagy 24 tonnás autótréler, amely 8 autó szállítására alkamas, emiatt a költség eloszlik nyolcfelé
 

 

gyujtofuvar definicio

 

 

I RENDSZÁM BÉRLÉS: a bátrabbak nekivághatnak az autó hazahozatalának magyar ideiglenes rendszámmal is (I rendszám). A P rendszámmal ellentétben 2022. július 1-től a P rendszámot felváltó I rendszámhoz már tartozik forgalmi engedély, emiatt a külföldi renőrnek sincs miért belekötni. A P rendszámhoz csak magyar nyelvű úgynevezett ideiglenes forgalomban tartási engedély volt, amit a külföldi hatóság nem tudott elolvasni, mivel csak magyarul volt rajta minden. Az I rendszámhoz tartozó forgalmi ugyanúgy többnyelvű, mint a rendes magyar rendszámhoz kiadott forgalmi engedély.

Ajánlatot I rendszám bérlésre az alábbi linken lehet kérni:

 

Mennyi az I rendszám bérlés?

 

 



 

 

 

Hogy a legolcsóbb...?

  EGY AUTÓ HONOSÍTÁSA

 

 

 

 Ahhoz, hogy egy autó honosítása a legkedvezőbb költségek mellett történhessen, az első feltétel, hogy Európai Uniós országból származzon, úgy mint például:

 

 

2023-ban a költségeket tekintve a legolcsóbb uniós tagállamból származó elektromos vagy tisztán elektromos hajtással 25 kilométer megtételére képes plug-in autók honosítása.

Az Európai Unió környezetvédelmi stratégiájához igazodva, a magyar kormány is prioritásként tekint az elektromos autók elterjesztésének ügyére, amelyet időnként pályázati források útján is támogat. 

Ez nem csupán új autókra, hanem külföldről behozott használt, elektromos meghajtással szerelt járművekre is igaz, mint például a Nissan Leaf vagy a Renault Zoé, illetve egyéb középkategóriás elektromos autók. A felsőbb kategória (BMW, Tesla, Audi stb.) sajnos nem szokott beleférni a támogatási maximumba.

A pályázati forrásokon túl az állami támogatás további eszköze a regisztrációs adó alól adott mentesség, mely nem pusztán tisztán elektromos járművekre, hanem plug-inek hibridekre is kérhető. A 2023-ban érvényben lévő kormányrendelet alapján, ha egy plug-in hibriddel meg lehet tenni 25 kilométert tisztán a villanymotor által nyújtott hajtással, ebben az esetben elektromos autónak minősül és kérhető rá a regisztrációs adó alóli mentesség

A második mentességi kategória a vagyonátruházási (átírási) illeték alól való mentesség, ahol a fentiekkel megegyező szabályok vannak érvényben. Itt még szélesebb a mentességet élvező járművek köre, mivel hazai (tehát nem külfödről behozott) autókra is vonatkozik egyszerű hazai adásvétel esetén. Figyelembe véve, hogy a regadó és az átírás szokott a legkomolyabb tétel lenni a járműbehozatal során, ennek köszönhetően ez óriási kedvezmény és nagyon vonzóvá teszi a használt elektromos autók és plug-in hibridek importját.

Írásunk végén pontos példákon mutatjuk be, hogy mennyivel olcsóbb az elektomos autó honosítása a kedvezmények révén, mint a belső égésű motorral szerelt járműveké

 


 

ÁTLAGOS HONOSÍTÁSI KÖLTSÉGEK

A honosítás teljes költségén belül általában a legnagyobb tétel a regisztrációs adó és az átírási illeték. Ezek számításánál az egyik legfontosabb tényező, hogy mikor volt az autó első forgalomba helyezése. Emiatt fontos megnézni, hány éves egy átlagos autó Magyarországon, illetve hány éves autókat hoznak be külföldről.

A statisztikák szerint a magyar utakon futó autók átlagéletkora sajnos nem csökken, hanem növekszik, a 2022-es adatok alapján már a 15 évet is eléri. Ez nem különösebben szívderítő adat, sajnos a külföldről behozott járművek átlagéletkora sem alakul sokkal jobban, hiszen ez is bőven tíz év felett van.

 

gépjárművek átlagos életkora

 

Tíz évnél fiatalabb járművek esetén a regisztrációs adó szempontjából nem gond az életkor, sőt akár előnyös is lehet, ha nem nagyon új a jármű. Ez amiatt van, hogy a regadó kalkuláció egy pontig méltányolja azt, hogy a kor előrehaladtával egy gépjármű értéke csökken, és ezzel párhuzamosan az adó mértéke is arányosan kevesebb. Ez az összefüggés azonban megfordul az EURO 4-es környezetvédelmi besorolásnál, ami a 2009/2010 körüli  évjáratnál kezdődik. Az EURO 4-es vagy annál gyengébb környezetvédelmi osztályba tartozó autók a hatályos kormányrendelet szerint magasabb szorzót kapnak a regadó számításnál.

Ahogy láttuk a statisztikából az átlagos Magyarországra behozott autó legalább tíz éves, de inkább kicsit több. Az ilyen korú autók, ha nincsenek kétliteresnél nagyobb motorral felszerelve, akkor körülbelül 80 és 100 ezer forint közötti regadóra számíthatnak. Egy ilyen jármű maradék honosítási és forgalomba helyezési költsége az autó paraméterektől függően 60 és 100 forint között mozog. Összességében tehát azt lehet mondani, hogy egy átlagos külföldről hozott autó honosításának összköltsége 2023-ban 140 és 200 ezer forint között van. Ettől persze óriási eltérések lehetnek lefelé, ha az autó elektromos hajtású, és fölfelé, ha régebbi és/vagy nagy teljesítményű járműről van szó.

Szintén jelentős pluszköltséggel kell kalkulálni, ha a jármű nem az EU-ból érkezett vagy nem uniós szabványnak megfelelő típusról van szó 

 


 

AMI NEM ÉRI MEG...

Ha az alábbi kitételek közül bármelyik teljesül, akkor el kell gondolkozni, hogy a teljes honosítási összeg tekintetében van-e értelme az adott járművet külföldről hozni:

- EURO 4-es és az alatti környezetvédelmi besorolású személygépjárművek: a regadó annyira magas, hogy valószínűleg nem éri meg a behozatal, valamint a forgalomba helyezéshez szükséges műszaki vizsgán és környezetvédemi ellenőrzésen is simán fennakadhat a jármű.

- 2500 köbcentinél nagyobb lökettérfogattal rendelkező személygépkocsik: mind a regisztrációs adó számításában, mind az átírási illeték kalkulációjában mumus a nagy teljesítményű autó, emiatt ilyen járműveknél jóval 300 ezer forint fölé lehet kalkulálni a teljes honosítási költséggel. Kérdés, hogy így is van-e értelmbe belevágni.

- külföldi érvényes műszaki vizsga nélküli vagy lejárt műszakis járművek: ebben az esetben nem feltétlenül lesz probléma, azonban ha a jármű idősebb, mint hat éves vagy több van benne, mint 160 ezer kilométer, akkor szigorúbb műszaki vizsgáztatásra számíthat, főleg a környezetvédelmi emissziós követelmények tekintetében. Tehát csak olyan járművet érdemes EU-s műszaki vizsga nélkül behozni, amelynél biztosak vagyunk benne, hogy át fog menni a vizsgán. 

- EU-n kívüli országból származó nem uniós belpiacra gyártott járművek: míg korábbban ez nem feltétlenül jelentett komoly problémát, 2021 január óta egy új kormányrendelet minden képzeletet felülmúlóan megszigorította a nem EU-s járművek műszaki ellenőrzését és forgalomba helyezését. Ha nem uniós belpiacra gyártott járműről van szó, akkor legalább az EURO 6-os emissziós szinteknek meg kell felelni, ellenkező esetben szinte biztos, hogy nem forgalomba helyezhető. Minden az Európai Unión kívülről behozott járműre EU-s típusengedélyt kell szerezni, ami jelen állás szerint a legtöbb esetben rendkívül nehézkes. Ez alól a 30 évnél idősebb veterán járművek kivételt képeznek, azok eredet állaguk megőrzése révén nem kell, hogy megfeleljenek a jelenleg érvényes uniós szabványoknak.

- nem megfelelő műszaki állapotban lévő gépjárművek: ezt talán nem is kell mondani, de csotrogányokat, tragacsokat és hasonlókat 2023-ban már nem lehet borítékos rendszerben átnyomni a vizsgán. Több nagyszabású razzia is volt az utóbbi években, ahol a korrupt vizsgabiztosokat bilincsben vitték el. Ma már senki sem már kockáztatni, mert senki sem szeretne pár tízezer forintért börtönbe kerülni.

 


 

SVÁJCI AUTÓ BEHOZATALÁNAK KÖLTSÉGEI

A svájci autók különleges esetet képeznek. A műszaki vizsgálat során az EU-s járművekkel azonos besorolást élveznek, így EURO 6-nál alacsonyabb besorolású svájci autókat is forgalomba lehet helyezni.

Honosítani viszont svájci autót nem lehet, mivel a svájci műszaki vizsga nem honosítható, tekintve, hogy Svájc nem EU tagállam

Harmadik országként (tehát nem EU tagállamként) minden Svájcból hozott áru vámkötelesEz jelent egyrészt vámfizetési kötelezettséget, amit viszont sokan nem tudnak, hogy ÁFA-t is kell fizetni a vámeljárás során.

Ha szeretné tudni, hogy mennyi vámot kell majd fizetni, előzetes vámérték-kalkulációhoz küldje el a jármű svájci forgalmi engedélyét fényképen vagy szkennelve az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

A vám és ÁFA megfizetése alól mentesülni végleges Svájcból történő hazatelepülés esetén lehet. A vámeljárás díját ilyenkor is ki kell fizetni, mivel csak vámügynökség újtán lehet eljárni, ez jelenleg 60 ezer forint körül mozog. Fontos tudnivaló, hogy hazatelepülés esetén a vám- és ÁFA-mentesség igénybevétele után a járművet egy évig nem lehet elidegeníteni, tehát sem eladni, sem elajándékozni. 

 


 

EU-N KÍVÜLI AUTÓK BEHOZATALI KÖLTSÉGEI

  

A helyzet 2021. január elseje óta igencsak képlékeny, mivel az új erre vonatkozó kormányrendelet értelmezése nehezen kiszámítható eljárásrendhez vezetett a Nemzeti Közlekedési Hatóság berkein belül.

Mi az tanácsoljuk, hogy alaposan érdeklődjünk utána mielőtt belevágunk, különben könnyen lehet, hogy olyan járművet sikerül behozni, amely végül sehogysem helyezhető forgalomba Magyarországon. Megyéről megyére változik, hogy hogyan értelmezik a kormányrendeletet az NKH emberei és az okmányirodai ügyintézői. 

Lényeges tudni, hogy az Oldtimer járművek külön elbírálás alá esnek. Oldtimer minősítést akkor kaphat egy jármű, ha 30 évnél idősebb és az eredeti jellemzői nem lettek változtatva, illetve oly módon történt a helyreállítása, amely alkalmassá teszi a típus eredeti jellemzőinek bemutatására.

Oldtimerek esetében a műszaki vizsga és egyedi forgalomba helyezési eljárás alapvetően nem az uniós és hazai normáknak való megfelelést vizsgálja, hanem a múzeális minősítés feltételeinek teljesülését.

Minden egyéb nem Európai Uniós tagállamban kiállított okmányokkal rendelkező jármű esetén akkor van értelme behozni valamit, ha előzetesen meggyőződtünk róla, hogy a műszaki paraméterek, környezetvédelmi jellemzők és a rendelkezésre álló járműokmányok elegendőek ahhoz, hogy tanúsítsák az EU-s és hazai normáknak való megfelelést. Ebben az esetben sem kizárt, hogy módosításra lesz szükség az autón, például ilyen lehet a lámpatestek cseréje, vagy a műszerfal cseréje, ha a km/h nem leolvasható.


 

ANGOL AUTÓ BEHOZATAL KÖLTSÉGEI

 

Amint arról valószínűleg mostanra már mindenkir értesült, az Egyesült Királyság 2020. február 1-jén távozott az Európai Unióból, majd 2021. január 1-jén a kilépett a közösségi vámunióból is. Ezáltal úgynevezett harmadik ország lett a behozatal szempontjából. 

A közhiedelemmel ellentétben az angol járművek hazánkban történő forgalomba helyezése elsősorban nem azért probléma, mert a kormány a jobb oldalon problémás. Nincs hazai vagy uniós előírás arra, hogy melyik oldalon kell lennie a kormánynak, ezen túl az Egyesült Királyságban a korábbi uniós tagságból fakadóan az EU-s normáknak megfelelő szabályok vonatkoznak a járművek műszaki paramétereire. Ezzel együtt a baloldali közlekedés miatt a lámpatesteket általában cserélni kell.

Az egyik gond az angol autókkal a korábban már többször említett 2020. december 31-én kiadott kormányrendelet, mely nehezen értelmezhető feltételeket állít az EU-n kívülről érkező járművek esetére. Hasonlóan problémás lehet a vámolás feltételeinek megállapítása a Brexit után, hiszen a Magyarországon lévő autók egy része még a vámunióból való kilépése előtt lépett be az EU-ba.

További nehézség, hogy bár az Angliában futó járművek nagyobbik része uniós belpiacra lett gyártva, azonban szép számmal találunk japán belpiacra gyártott autókat is.

Ez utóbbiak nem rendelkeznek az uniós típusengedéllyel, ez pedig előfeltétele a magyarországi forgalomba helyezésnek. Elvben az lenne az eljárás, hogy bevizsgálás során vagy egyéb módn igazolni kellene a Nemzeti Közlekedési Hatóság felé, hogy a műszaki paraméterek és emisszió tekintétben az uniós normáknak a jármű megfelel, valójában jelen pillanatban egy ilyen bevizsgálás feltételei nem adottak. Tapasztalataink alapján a bevizsgáláshoz értő cégek sem tudják, hogy pontosan milyen tartalommal kellene az igazolást kiadni ahhoz, hogy az új kormányrendeletnek megfeleljen.

Nem csoda tehát, hogy a honosítással foglalkozó vállalkozások jelentős része nem vállal angol autót. Az a kisebbik baj, ha valaki kerek perec közli, hogy nem ért valamihez. Az igazán nagy gond abból adódik, aki elhiteti, hogy meg tudja csinálni, felveszi az előleget, majd eltűnik. Sajnos igen sok ilyen rémtörténetet lehet hallani.

A honositsunkautot.hu két vállalkozást ismer az országban, akik megbízható módon és folyamatosan helyeznek forgalomba angol autókat. Telefonos konzultációt itt lehet kérni.  

 


 

USA AUTÓ BEHOZATAL KÖLTSÉGEI

 

Az USA-ból behozott járművek általában az amerikai belpiacra készültek. Ennek egyenes következménye, hogy gond lesz az uniós szabványoknak való megfeleléssel.

Elvben ezt bevizsgáltatás útján lehet ellenőrízni, még a honosítás megkezdését megelőzően. Erre jelenleg két cégnek van jogosítványa, az első a TÜV Rheinland magyarországi képviselete, amely a TÜV anyavállalton keresztül is tud lekérni a bevizsgáláshoz szükséges adatokat, a másik pedig a Jáfi Autókutató.

A gond az, hogy tapasztalataink alapján ahogy már korábban írtuk, az 2021 elején kiadott kormányrendelet egy teljesen lehetetlen helyzetet teremtett. 2021 januárja óta nagyon kevés USA-ból jött járműről tudunk, amely megkapta a magyar rendszámot, ezért mindenféleképpen ajánlott körültekintően és alaposan tájékozódni mielőtt bárki ilyesmibe vágja a fejszéjét. 

A második kardinális kérdés USA-ból importált gépjárművek esetén a vámolás menete. A legjobb módszer általában már Németországban vagy Hollandiában a kikőtőben egy vámügynökséget megbízni, ezzel sokat lehet spórolni, elsősorban az ÁFA-n, de van, hogy az importvámon is.

Az első lényeges tudnivaló, hogy a vámolás során nem csak vámot, hanem ÁFA-t is be kell fizetni, a német és holland ÁFA-kulcs pedig jóval kedvezőbb, mint a magyarországi csúcstartó 27%. Emellett a német és holland vámtisztek nem szoktak a számlán eltérő összegtől eltérő vámértéket megállapítani, ezért jobban lehet tervezni. A magyar vámosok sokkal szigorúbban ellenőrzik a jármű tényleges értékét, és ez alapján vetik ki a vámterhet.


 

HAZASZÁLLÍTÁS KÖLTSÉGEI

 

Külföldön vásárolt autót több féleképpen haza lehet hozni:

  • tréleren
  • gyűjtőtréleren
  • exportrendszámmal
  • saját rendszámmal
  • I rendszámmal

 

1. Tréleres hazaszállítás

Az első lehetőség, hogy kimegy az autóért egy tréleres szólóban. Itt egy autómentő jellegű autótrélerre kell gondolni, beül a sofőr, kivezet, felrakja az autót és hazahozza.

Ezzel egyből be is mutattuk a legdrágább megoldást: fizetni kell a tréler üzemanyagköltségét, a tréleres munkadíját, az autópályahasználat díját, a rakománybiztosítást, távolságtól függően a tréleres szállását stb. Előnye, hogy akár egy-két napon belül itthon van az autó, jó esetben teljes körűen biztosítva van a hazaszállítás során és a sérülés esélye kicsi (értsd: nem elenyésző, de kicsi).

Fontos, hogy megbízható, ajánlott trélerest találjunk, ellenkező esetben komplikációk adódhatnak.

Pár példa:

- túl nehéz autót rak fel, az tréler össztömege nagyobb a megengedettnél

- csak mondja, hogy van rakománybiztosítása, de igazából nincs

- nem tölti ki megfelelően a papírokat

 

2. Gyűjtőtréleres hazaszállítás

Olcsóbb megoldás, ha gyűjtőtréleren hozatjuk haza az autót. Itt egy autószállító kamiont kell elképzelni, amely kimegy az adott országba, összeszed 6-8 autót, majd hazahozza őket. Általában igen kedvező áron történik a szállítás, valamint a trélereken kötelezően többmillió euróig terjedő rakománybiztosítás van. Manapság már általában online térképen követhetjük is a tréler útját, így látjuk épp merre jár az autónk. Hátránya, hogy értelemszerűen a 24 tonnás tréler nem a házunk előtt fogja letenni autónkat, hanem a szállító cég telephelyén. Ha nincs rajta rendszám, plusz költsége lesz annak, hogy eljusson a telephelyről hozzánk vagy a műszaki vizsgára.

 

3. Hazaszállítás exportrendszámmal

A legtöbb országban a rendszám nem az autóhoz, hanem a tulajdonoshoz tartozik. Ennek az a következménye, hogy miután eladta nekünk az autót szépen le is szereli az autóról a rendszámot és ott állunk egy autóval rendszám nélkül.

Ha tehát "saját lábon" szeretnénk hazahozni a megvásárolt járművet, kerítenünk kell rá egy rendszámot valahonnan. Erre találták ki az export rendszámot (ismertebb nevén "zoll rendszám", pontosabb nevén "kiviteli rendszám").

Az exportrendszámok legfontosabb közös jellemzői:

- az exportálóra állítják ki, aki esetünkben a magyar vevő (tehát valószínűleg Ön)

- feltétele az érvényes külföldi műszaki vizsga

- meghatározott időre szóló biztosítás tartozik az exportrendszámhoz (pl.: kéthetes, harminc napos)

- az export rendszámhoz tartozó biztosítás minden országban drága 

- az érvényesség gyakran fel van tüntetve jól láthatóan a rendszámon

- az export rendszámhoz exportforgalmi és exporttörzskönyv tartozik, ezeket elsősorban onnan lehet megismerni, hogy magyar lakcímmel szerepel rajta az, akire ki van állítva (bizonyos országokban belföldi lakcímre is állítanak ki export rendszámot és forgalmit)

  

4. Hazaszállítás az autó saját rendszámával

Nagyon gyakori kérdés hazaköltözőktől, hogy a kinti rendszámukkal hazahozhatják-e az autót. A válasz attól függ melyik országból érkezik az autó. Mielőtt útnak indul, mindenféleképpen konzultáljon egy szakértővel, ugyanis igen sok pénze és ideje bánhatja, ha a járműexportot a származási országból nem megfelelően bonyolítja le. 

Ezt tényleg nagyon el lehet rontani, úgyhogy kérünk mindenkit, hogy ne a saját feje után menjen, és végképp ne a kinti hatóság útmutatását kövesse vakon, mivel itthon utána kellemetlen meglepetések érhetik. Minden hazatelepülőnek tehát üzenjük: előre érdeklődjön és csak utána vágjon neki.

  

5. Hazaszállítás I rendszámmal (régebbi nevén P rendszám)

A másik nagyon gyakori kérdés, hogy lehet-e P rendszámmal külföldre menni? A válasz: NEM!

Óriási szerencsénkre 2022. július 1-jén P rendszám megszűnt, így remélhetőleg senkinek sem fogják mostantól leszerelni a német rendőrök és otthagyni az autóját a pihenőben rendszám nélkül.

Ezzel együtt nincs garancia, hogy egy túlbuzgó külföldi rendőr nem tud belenyugodni, hogy a külföldi "I" rendszám legális, de tartozik hozzá ideiglenes forgalmi engedély, amelyen szerepel a rendszám és a műszaki érvényesség dátuma (ez a kiállítástól számított egy év). Még legyen nálunk a kötelező biztosítás igazolása és ennek már elvben elegendőnek kell lenni, hogy a külföldi rendőr se akarja leszerelni az "I" rendszámot.

Terveink között szerepel egy hosszabb írás közzététele az "I" rendszám használatáról, különösen az "I" rendszám bérlésről. Érdemes néha visszanézni az oldalunkra, ugyanis nemsokára megszületik az írás és feltesszük.

 



 

  

Lássunk pár példát!

MENNYIBE IS KERÜL A HONOSÍTÁS?

 

Az alábbiakban konkrét példákat gyűjtöttünk össze arról, hogy mennyibe kerül különböző típusok honosítása és forgalomba helyezése 2023-ban.

Évjárat szerint fogunk haladni. Az évjáraton belül mindig a következő sorrendben szerepElnek az autók: benzin, dízel, hibrid, plug-in hibrid, elektromos.

 

 

 


2022

 

2022 Volvo XC40 1.5 benzin (Svédország)*

95 kW | 1477 cc | érvényes svéd műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 27.050 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 71.400 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 71.250 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 208.700 Ft

* A jármű 6 hónapnál idősebb, és 6.000 km-nél már többet futott, így nem ÁFA-köteles a behozatal.

 

2022 Audi Q2 2.0 dízel (Ausztria)*

85 kW | 1968 cc | érvényes osztrák műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 113.400 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 63.750 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 224.150 Ft

* A jármű 6 hónapnál idősebb, és 6.000 km-nél már többet futott, így nem ÁFA-köteles a behozatal.

 

2022 Honda CRV 2.0 benzin hibrid, (Németország)*

135 kW | 1993 cc | érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 76.400 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 114.750 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 238.150 Ft

* A jármű 6 hónapnál idősebb, és 6.000 km-nél már többet futott, így nem ÁFA-köteles a behozatal.

 

2022 Mercedes Benz C 300 plug-in hibrid, (Belgium)*

150 kW | 1999 cc | érvényes belga műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 0 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 0 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 45.500 Ft

* A jármű 6 hónapnál idősebb, és 6.000 km-nél már többet futott, így nem ÁFA-köteles a behozatal.

 

2022 Hyundai Kona elektromos, (Hollandia)*

érvényes holland műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 0 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 0 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 45.500 Ft

* A jármű 6 hónapnál idősebb, és 6.000 km-nél már többet futott, így nem ÁFA-köteles a behozatal.

 


2021

 

2021 Volkswagen T-Roc 2.0 benzin (Luxemburg)

221 kW | 1984 cc | érvényes luxemburgi műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 142.913 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 187.750 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 377.663 Ft

 

2021 Skoda Kodiak 2.0 dízel (Szlovákia)

176 kW | 1968 cc | érvényes szlovák műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 27.050 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 104.288 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 149.600 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 319.878 Ft

 

2021 Mazda CX-5 2.0 benzin hibrid, (Franciaország)

137 kW | 1997 cc | érvényes francia műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 76.000 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 116.450 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 239.450 Ft

 

2021 Renault Captur 1.6 plug-in hibrid, (Németország)

116 kW | 1598 cc | érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 0 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 0 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 45.500 Ft

 

2021 Tesla Model 3 elektromos, (Belgium)

érvényes belga műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 0 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 0 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 45.500 Ft

 


2020

 

2020 Hyundai i30 2.0 benzin (Csehország)

202 kW | 1998 cc | érvényes luxemburgi műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 27.050 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 123.125 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 171.170 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 360.345 Ft

 

2020 Alfa Romeo Guilia 2.2 dízel (Belgium)

118 kW | 2143 cc | érvényes belga műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 20.000 Ft
  • regisztrációs adó: 123.025 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 88.500 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 258.525 Ft

 

2020 Hyundai Ioniq 1.6 benzin hibrid, (Németország)

104 kW | 1580 cc | érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 50.540 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 78.000 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 175.540 Ft

 

2020 Mercedes A 250 plug-in hibrid, (Németország)

118 kW | 1332 cc | érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 0 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 0 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 45.500 Ft

 

2020 Kia e-Niro elektromos, (Belgium)

érvényes belga műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 0 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 0 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 45.500 Ft

 

 


2019

 

2019 Fiat Abarth 1.4 benzin (Olaszország)

121 kW | 1368 cc | érvényes olasz műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 37.050 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 90.750 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 173.300 Ft

 

2019 Volkswagen Passat 2.0 dízel (Ausztria)

110 kW | 1968 cc | érvényes osztrák műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 76.950 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 71.500 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 195.450 Ft

 

2019 Suzuki Ignis 1.3 benzin hibrid, (Görögország)

66 kW | 1242 cc | érvényes görög műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 43.320 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 36.300 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 125.040 Ft

 

2019 Mitsubishi Outlander 2.4 plug-in hibrid, (Franciaország)

99 kW | 2360 cc | érvényes francia műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 0 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 0 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 45.500 Ft

 

2019 Audi e-tron 55 elektromos, (Németország)

érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 0 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 0 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 45.500 Ft

 

 


2018

 

2018 Subaru Outback 2.5 benzin (Észtország)

129 kW | 2498 cc | érvényes észt műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 20.000 Ft
  • regisztrációs adó: 130.513 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 96.750 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 275.763 Ft

 

2018 Opel Mokka X 1.6 dízel (Németország)

100 kW | 1598 cc | érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 41.863 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 65.000 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 153.863 Ft

 

2018 Toyota Auris 1.8 benzin hibrid, (Hollandia)

73 kW | 1798 cc | lejárt holland műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 39.090 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 37.430 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 40.150 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 155.670 Ft

 

2018 Mercedes C350 plug-in hibrid, (Németország)

155 kW | 1991 cc | érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 0 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 0 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 45.500 Ft

 

 

2018 Opel Ampera elektromos, (Dánia)

lejárt dán műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 39.090 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 0 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 0 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 78.090 Ft

 


2017

 

2017 Toyota Verso 1.8 benzin (Németország)

108 kW | 1798 cc | érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 57.375 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 70.200 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 174.575 Ft

 

 


2016

 

2016 Ford Mondeo 2.0 dízel (Szlovákia)

150 LE | 1997 cc | érvényes szlovák műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 49.275 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 71.500 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 167.775 Ft

 

2016 Ford C-Max 1.5 dízel (Németország)

77 kW | 1499 cc | érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 23.725 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 42.350 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 113.075 Ft

 


2015

 

2014 Toyota Yaris 1.5 benzin (Belgium)

55 KW | 1468 cc | érvényes belga műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 22.950 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 24.750 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 94.700 Ft

 


2014

 

2014 Toyota Yaris 1.5 benzin (Belgium)

55 KW | 1468 cc | érvényes belga műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 22.950 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 24.750 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 94.700 Ft

 

 

 

2014 Skoda Rapid 1.2 benzin (Csehország)

77 KW | 1197 cc | érvényes cseh műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 12.150 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 34.650 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 92.300 Ft

 

 


2013

 

2013 Opel Meriva 1.4 benzin (Németország)

103 kW | 1364 cc | lejárt német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 39.090 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 15.113 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 56.650 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 148.353 Ft

 

 

 


2012

 

2012 VW Golf 1.4 benzin (Németország)

59 KW | 1397 cc | érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 13.163 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 26.550 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 85.213 Ft

 

2012 Hyundai ix20 1.6 dízel (Belgium)

85 kW | 1582 cc | érvényes belga műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 17.213 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 46.750 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 122.600 Ft

 


2011

 

2011 Mini Cooper 1.6 benzin (Hollandia)

90 KW | 1598 cc | érvényes holland műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 14.663 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 49.500 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 111.163 Ft

 


2010

2009 Opel Corsa 1.2 benzin (Ausztria)

59 kW | 1229 cc | lejárt osztrák műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 39.090 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 8.125 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 26.550 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 111.268 Ft

 


2009

2009 Opel Corsa 1.2 benzin (Ausztria)

59 kW | 1229 cc | lejárt osztrák műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 39.090 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 8.125 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 26.550 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 111.268 Ft

 

2009 Volkswagen Touran 1.9 dízel (Németország)

77 kW | 1896 cc | érvényes német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 8.000 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 67.500 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 34.650 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 149.150 Ft

 


2008

 

2008 Audi A4 2.0 dízel (Ausztria) 

105 KW | 1998 cc | lejárt osztrák műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 39.090 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 18.500 Ft
  • regisztrációs adó: 59.381 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 57.750 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 195.221 Ft

 

 

2008 Audi RS6 5.0 benzin (Románia) 

426 KW | 4991 cc | lejárt dán műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 43.190 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 20.000 Ft
  • regisztrációs adó: 175.942 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 276.900 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 536.532 Ft

 

 


2007

 

2007 PEUGEOT 107 1.0 benzin (Németország)

50 KW | 998 cc | lejárt német műszaki vizsga

  • műszaki vizsga: 39.090 Ft
  • eredetiségvizsgálat: 17.000 Ft
  • regisztrációs adó: 19.768 Ft
  • vagyonszerzési illeték: 22.500 Ft
  • forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • törzskönyv illetéke: 6.000 Ft
  • rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft

ÖSSZESEN: 118.585 Ft

 


 

HOGYAN TUD LEGEGYSZERŰBBEN AJÁNLATOT KÉRNI JÁRMŰVE HONOSÍTÁSÁRA?

 

Keresse Dancsfalvi Norbertet az alábbi telefonszámon:

 

telefon


 

Gépjármű honosítás

 


 

MIRE LESZ SZÜKSÉG A KÖLTSÉGKALKULÁCIÓHOZ?

⇓⇓⇓

EZEKET KÉSZÍTSE ELŐ!

 

- első forgalomba helyezés ideje

- teljesítmény kW-ban

- hengerűrtartalom köbcentiben (cc)

 



autohonositas