Külföldi motor honosítás

BUDAPESTEN ÉS DEBRECENBEN

 

 

 

Autó ügyintézés

 


 

 

autohonositas

 


 

------------------------------

 Külföldi motor honosítás 

------------------------------

 

Legutóbbi frissítés dátuma: 2023. július 13.

 


  

Kérdése van? Segítsünk? 

ÍRJON E-MAILT!

 

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 


 

Miben más a motor honosítás, mint az autó honosítás?

 

  • A papírmunka tekintetében az eljárás nagyjából azonos
  • A költségek tekintetében a motor honosítás általában olcsóbb, mint az autó honosítás
  • Az időtávot tekintetve a motorok gyakrabban "típuskódosak" vagy "kódszótárasak", emiatt úgy érdemes számolni, hogy az ügyintézés egy-két nappal hosszabb, mint autó esetén
  • Motorok esetén gyakrabban fordul elő, hogy hiányzik az adattábla, így ezt mindenféleképpen ellenőrizni kell
  • A műszaki vizsgálat során nincs emissziós mérés motorkerékpár esetén, így ezen nem tud megbukni a vizsgán ellentétben az autókkal, ahol az emissziós nem megfelelőség az egyik leggyakoribb bukóok
  • Motorkerékpárok esetén gyakori a nem gyári módosítás, ez alapesetben szintén bukóok, kivéve, ha műbizonylat rendelkezésre áll
  • A motorok leggyakrabban fékerő-mérésen buknak, ellentétben az autókkal, ahol ez egy viszonylag ritkább oka a bukásnak
  • Motorkerékpárok esetén is a vizsgabiztosnak fényképeznie kell az alvázszámot és motorszámot, ez utóbbi sokszor csak karosszéria-elem eltávolítása útján látható rendesen, érdemes előre megkeresni, hogy hol van a motorszám és alvázszám és vinni megfelelő szerszámot a vizsgára

  


 

Kiemelten fontos tudnivalók motorkerékpár honosítás esetén

 

  • A honosítás folyamata és alapvető szabályai nem különböznek a személygépkocsik honosításától
  • A műszaki vizsgálat során nem mérnek kibocsátási értékeket
  • Nem ritka, hogy az NKH előzetes eredetvizsgát kér még a műszaki vizsga előtt a motorszám rögzítésére
  • A KPM vizsga végén ellenőrizni kell, hogy "B" rendszám szerepeljen a Műszaki Adatlapon, ugyanis ezt gyakran tévesen jegyzik be
  • A motor honosítási folyamata gyakran elhúzódik amiatt, hogy a motorok típusnevének rögzítése nem egységes, emiatt a központi adatbázisban kell egyeztetni a típust, amelyet a Belügyminisztériumba küldenek fel (ún. kódszótár)
  • 50 cc alatti motorkerékpárokra a magyar jogszabályok szerint nem kerül rendszám, így ezeket nem kell forgalomba helyeztetni, csupán kötelező biztosítást kötni  

 


Külföldi motor honosítása - általános információk

 

Vámfizetés| Műszaki vizsga | Regisztrációs adó | Eredetiségvizsgálat | Motorrendszám | Szállítás

 

Vámköteles-e a motorkerékpárok behozatala Magyarországra?

A motorkerékpárokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a személygépjárművekre. Minden EU-n kívülről érkező motorkerékpár (beleértve a robogókat is) vámköteles, azonban a vámtarifa pár százalékkal alacsonyabb.

Mely országokból lehet vámmentesen motort behozni?

Vámmentesen az Európai Unió tagállamaiból lehet motorkerékpárt behozni: Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia.

Szükséges-e műszaki vizsgáztatni a külföldről behozott motorkerékpárokat?

Külföldről származó motorkerékpárokat ugyanúgy szükséges vizsgáztatni, mint a személygépjárműveket. Ez azt jelenti, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgaállomásán (KPM) sikeres vizsgát kell tennie a motornak, és erről Vizsgálati Bizonyítvány, valamint Műszaki Adatlap szükséges. Ez alól csak az 50 cc alatti robogók képeznek kivételt.

Mikre érdemes figyelni a sikeres műszaki vizsga érdekében?

Motorkerékpárok esetében az alábbiakra kell különösen tekintettel lenni:

  • adattábla megléte
  • fékek állapota
  • gumik állapota
  • kipufogórendszer állapota
  • olaj- és egyéb folyadékfolyások megszüntetése és annak nyomainak eltüntetése
  • esetleges utólagos módosítások visszaalakítása vagy megfelelő műbizonylatolása

Kell-e motorkerékpárra regisztrációs adót fizetni?

Igen, külföldről behozott motorkerékpárokra is kötelező a regisztrációs adó megfizetése. Ez alól csak az 50 cc alatti robogók képeznek kivételt.

Hogyan kérhető a négyzet alakú motorrendszám ("kockarendszám)?

A motorokra való "B" rendszámot az okmányiroda csak akkor tudja kiállítani, ha a műszaki vizsga során ez már rákerült a Műszaki Adatlapra. A műszaki vizsga végén ezért mindenféleképpen meg kell győzödni arról, hogy a Műszaki Adatlap helyesen tartalmazza-e a rendszámra vonatkozó információt. Nem létezik a "B" rendszám mérettől eltérő motorrendszám! Ez a legkisebb kérhető rendszám, ennél kisebb méret nincs.

Hogyan szállítható külföldi motor a műszaki vizsgára?

Ha van rajta érvényes külföldi műszaki vizsga és kötelező biztosítás, akkor lábon is el lehet vinni a vizsgára. Ellenkező esetben általában motortréleren történik a szállítás. Ahogy autóknál is, a P rendszámos mozgatás vagy "I" rendszámos mozgatás is lehetséges, azonban a "B" típusú motorrendszám P és I rendszámból elég ritka. Jobb híján gyorskötözővel szokták feltenni a motorra a rendes autóra való "I" vagy "P" rendszámot. 

Hogyan igazolható motorkerékpár tulajdonszerzése?

  • ha már kint is az Ön tulajdonában volt a motor: eredeti forgalmi engedély és törzskönyv, valamint tulajdonosi nyilatkozat
  • adásvételi szerződés (magyar nyelven vagy hiteles fordítással)
  • ajándékozási szerződés (magyar nyelven vagy hiteles fordítással)
  • számla (cégtől történt vásárlás esetén)
  • árverési jegyzőkönyv
  • bírósági végzés

 


 

HOGYAN TUD LEGEGYSZERŰBBEN AJÁNLATOT KÉRNI MOTORKERÉKPÁRJÁNAK HONOSÍTÁSÁRA?

 

Keresse Dancsfalvi Norbertet az alábbi telefonszámon:

 

06 1 211 0112

 


 

 

 

 

autohonositas