------------------------------

A gyors honosítás 3 + 1 alapszabálya

------------------------------

Legutóbbi frissítés dátuma: 2022. április 24.

Ne csak azt kérdezd, hogy valaki mennyiért honosít, hanem azt is, hogy mennyi idő alatt!

Olcsón és drágán is lehet hónapok alatt forgalomba helyezni egy külföldi autót, nem a pénz, hanem az odafigyelés, szakértelem és kapcsolati háló az, amitől a hónapok hetekre rövidülnek.

Bár magas a száma azoknak a dolgoknak, amiket elrontva a honosítás garantáltan elhúzódik, de szerencsére nem végtelen. Az alábbi három (plusz egy) egyszerű szabályt betartva a legtöbb klasszikus hiba kivédhető. Honosításra fel!

 

 

1. A hiányos vagy rossz okmányt ne utólag próbáld kijavítani!

 

Péter nagyon közel volt a célhoz, csak az okmányirodai ügyintézés hiányzott. Szinte már érezte orrában a friss magyar forgalmi és rendszám illatát.

Kihúzta a sorszámot és pár percen belül szólították is az ötös ablakhoz. Az ügyintéző unottan végignyálazta az iratokat, majd egy elegánsan hanyag mozdulattal visszadobta Péternek:

- A számla nincs lefordítva, nem jó!

Péter leforrázva nézett végig a német számlán, minden egyértelmű volt rajta, összeg, gyártmány, köbcenti, mit kell ezen fordítani?

Hiába próbálta meggyőzni az ötös ablak fura urát, a szabály az szabály: a forgalomba helyezés feltétele a magyar nyelvű tulajdonátruházást igazoló okirat vagy hiteles fordítás.

Mire sikerült Péternek beszereznie a hiteles fordítást, addigra jött egy értesítés a biztosítótól, hogy a kötelezőt forgalomba helyezés hiányában törölték. Péter ezt is kezdhette újra. Mire minden megoldódott két hetet csúszott az egész honosítás.

Péter fenti esete csak egy a sok közül. A legtöbb történet hiányos külföldi forgalmikról, érvénytelen műszaki vizsga igazolásokról, egynyelvű adásvételikről és számlákról vagy elfelejtett CoC-kről szól.

Minden esetben, ha még az elején észrevesszük a hibát és gyorsan javítjuk is, akkor lehet, hogy pár nappal később tudunk csak nekikezdeni a honosításnak, de olajozottan fog menni az ügyintézés. Ha azonban később derülnek ki a hibák, akkor könnyen újrakezdődhetnek már lezártnak hitt részfolyamatok, lejárhatnak határidők és minden csúszik.

Érdemes tehát a honosítás megkezdése előtt egy szakemberrel átnézetni a papírokat.

 

 

2. A műszaki vizsgát oda kérje, ahol a leggyorsabb!

 

Képzeljük el, hogy tele a kosarunk a közértben, már csak fizetnünk kell és mehetünk dolgunkra. Három kassza van nyitva. Az elsőnél kígyózik a sor, a másodiknál körülbelül nyolcan állnak, míg a harmadiknál valaki épp fizet és utána nincs senki. Ön melyikbe állna be?

A Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgaállomásainál nagyon hasonló a helyzet. Van, ahol belefulladnak az ügyfelekbe, és van ahol csak kicsit fulladnak bele az ügyfelekbe. Attól függően, hogy ezek közül melyiknél kérünk műszaki vizsgára időpontot, lehet, hogy két hónapot kell várni, de lehet, hogy csak három hetet. A különbség igen jelentős.

Aki hozzáértő, az tudja naprakészen éppen melyik vizsgaközpont van nagyon elhavazva és messziről kerüli. Aki kevésbé hozzáértő annyit tud tenni, hogy végigtelefonálja az összes szóba jöhető vizsgahelyet és megpróbálja kipuhatolni hol érdemes időpontot kérni.

Mi összeszedtük honlapunkon az ország összes NKH vizsgaközponjának listáját elérhetőségekkel együtt, hogy tudjon belőle szemezgetni. Ha időt akar spórolni, kérjen időpontot telefonos konzultációra szakértőnkkel.

 

 

3. Tegyen fel magának három kérdést!

 

Ismeri a mondást, hogy az ördög a részletekben rejlik? Ezen örök érvényű bölcsesség egyesek Ludwig Mies Van Der Rohe holland származású építésztől származik, míg mások szerint egy német közmondás (“Der liebe Gott steckt im detail”) szolgál az alapjául. Akárhogy is legyen, honosítás ügyében egészen biztosan, hogy érdemes megfogadni.

A gyors és hatékony honosítás alapvetően három kérdés köré szerveződik:

 

  • Mit?

  • Mikor?

  • Hova?

 

Mit, azaz milyen dokumentumokat, mikor, azaz milyen sorrendben, és hova, azaz melyik hivatalba.

Ha ezek egyikében sem hibázunk, akkor a honosítás a lehető leggyorsabban fog lezajlani. Ha azonban a honosítás bármelyik részfolyamata során valamelyik fenti kérdésre rossz választ adunk, az szinte biztosan napok vagy akár hetekben mérhető késedelemhez fog vezetni.

Át szeretné tekinteni a honosítás folyamatát és annak részleteit? Honlapunkon egy teljes leírást talál minden lépésről és azok helyes sorrendjéről. Kérdése maradt? Vegye fel a kapcsolatot egy szakértővel!

 

 

+1 Ne dőljön be a szélhámosoknak!

 

Ez a honlap azért jött létre, hogy Önt ne vágják át!

A honosítás teljes folyamatát részletesen leírtuk Önnek, a várható költségekkel és időtávval együtt. Arról is világosan fogalmazunk, hogy milyen járművek forgaloma helyezésével kell vigyázni, mert 2022-ben nem minden jármű kaphat magyar rendszámot.

Régebben valóban "meg lehetett kenni" a vizsgabiztost, a vámtisztet vagy az okmányirodást, de ennek a világnak vége.

A korsó egészen 2019-ig járt a kútra, amikor először a pomázi NKH vizsgaállomáson tartott razziát a rendőrség és a NAV. Ezt 2020 nyarán megismételték a Mozaik utcai állomáson. Összesen közel száz embert tartóztattak le, nem csak az NKH dolgozóit, hanem a honosítókat és megbízóikat is.

Legyünk tehát résen, és csak olyat vállalkozást bízzunk meg, aki nem ígér lehetetlent. Honlapunkon megbízható információkat talál, kérünk mindenkit, hogy higgyen nekünk, és ne üljön fel egyéb szélhámosoknak! Különben futhat majd a pénze után, és autója sem lesz. Mi szóltunk!

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Honosítási rémtörténetek? 

 

Okulj belőlük Te is!

 

 >> KATT IDE <<

 

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................